Förnuft och känsla

Igår mejlade en kund och sa upp ett avtal. Det var min kund och hen har alltid verkat så nöjd och glad och tyckt att jag gjort ett bra jobb...så det kom verkligen som en chock. Och självklart tar jag det personligt och blir nedstämd. Hur ska jag INTE kunna se detta som ett misslyckande?!
 
Alla säger att "det är inte ditt fel" och "det kommer nya kunder" och så vidare, och egentligen VET jag väl det - men hur gör jag för att det ska KÄNNAS så också?
 
Kanske hade jag inte tagit det så hårt, om det inte varit så jäkla mycket nu. Jag är fortfarande konstant trött, det är bara några dagar kvar till flytten, mensen är väl inte heller alltför avlägsen och det är himla mycket att göra på jobbet. Så förutsättningarna för att hantera motgångar på ett konstruktivt sätt är inte direkt lysande.
 
Men men...bara att bita ihop och köra vidare. Vad annars?
 

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback