Harkel, host och repetition i telefonkö
Idag skulle jag installera en tilläggstjänst till ett av dataprogrammen på jobbet. Jag började förstås med att prova mig fram själv och läsa guider på nätet.
När jag försökt och försökt och försökt utan att lyckas (och höll på att få psykbryt) loggade jag in på supportchatten. Men det kändes alltför invecklat att skriftligen förklara vilka inställningar jag gjort och inte gjort och vilket resultat jag eftersträvade och allt sådant där, så jag stängde faktiskt ner chatten igen och ringde(!) till supporten istället.
Efter över åtta minuter av nervös väntan i telefonkö (harkel, host och repetition av inövad öppningsreplik) gav jag upp och lämnade mitt nummer för att de skulle kunna ringa upp mig istället. Sedan dröjde det inte länge innan jag lyckades lista ut själv hur jag skulle göra - så det gjorde ingenting att jag råkade missa samtalet när supporten slutligen ringde upp.
Kommentarer
Trackback