Kontakt med banken

Mitt bank-ID på kort har varit struligt länge, men nu har det lagt av totalt. Kortläsaren klarar överhuvudtaget inte av att läsa av inloggningskortet längre. Så nu blev jag slutligen tvungen att ta tag i det hela. 
 
Jag började såklart med att söka information på nätet. Nästa steg blev att skriva till banken via deras Facebook-sida. Och svaret jag fick var att antingen ringa till bankens servicenummer för att få en ny kortläsare hemskickad eller att besöka närmaste bankkontor för att hämta ut en ny kortläsare. 
 
Med min telefonskräck var såklart min första impuls att besöka bankkontoret personligen. Men jag bestämde mig faktiskt ganska snart för att RINGA(!) istället. Sedan visade detta sig dock vara sjukt jävla krångligt, med en massa knappval och automatiska röster och någon jäkla kod jag skulle ange men som jag inte har...så jag kom aldrig fram till någon människa att prata med. 
 
Men, men...det var ju bra att jag åtminstone hade INTENTIONEN att sköta det hela via telefon och inte tog den lättaste vägen direkt. 
 
Sedan blev det alltså ändå ett personligt besök på banken. Jag kom dit en kvart innan den stängde (varför stänger banker så jäkla tidigt?!) och det blev väl min tur någon minut innan stängningsdags. Först trodde jag att damen bakom disken skulle krångla en massa (hon ifrågasatte om det inte bara var batteriet som tagit slut, men det är det INTE), men efter en stund gick hon i alla fall och hämtade en ny kortläsare åt mig. Yay! 
 
Som sagt - varför stänger banken så tidigt?! 😉

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback