Telefon vs. Mejl
Såg att jag hade två missade samtal strax innan jag skulle gå hem förut. Från en kund. En NY kund! Alltså någon som är superviktig att fånga upp och ta hand om så att inte hen väljer någon annan byrå istället.
Så jag borde förstås ha kastat mig över telefonen och ringt upp personen. Men gjorde jag det? Nej. Jag nojade som fan över vad jag skulle säga och oroade mig över att inte kunna svara på alla eventuella frågor och framstå som helt inkompetent.
Så jag ändrade telefonstatus till "Frånvarande" och gick hem för dagen. Och hade världens ångest över att jag inte gjort som jag borde och ringt till kunden. Tänkte att vi säkert förlorat kunden nu, på grund av mitt förbannade Ångestmonster.
Ångesten höll i sig tills jag kom hem, kollade jobbmejlen - och såg att kunden skickat ett mejl istället. Lättnaden var omedelbar. Och jag lovar att svara på mejlet det första jag gör imorgon bitti. Det blir jättebra. :)
Kommentarer
Trackback