Rullgardinsbestyr
Jag vet inte riktigt var superenergin från i tisdags har tagit vägen - ända sedan i onsdags har jag känt mig halvdöd av trötthet. 😴 Jag har svårt att somna på kvällarna, sover oroligt och vaknar flera gånger på nätterna och känner mig allt annat än pigg när alarmet ringer på morgnarna (och snoozar orimligt länge). Jag hoppas innerligt att det här går över snart, det är verkligen inte såhär jag vill ha det. 😕
Men det har ändå varit en bra dag idag (trots trötthet och den medföljande huvudvärken). Mamma och syrran har varit här, och det är ju alltid mysigt. 😊❤ Vi har varit och handlat saker till hemmet, och så har mamma hjälpt mig att sätta upp en orange rullgardin i köket (bild kommer senare, när den är färdigdekorerad). Så istället för olidligt gassande sol har jag nu ett vackert orange sken i köket under eftermiddag och kväll. 👍
Lite social exponering har jag hunnit med också. Igår efter jobbet gick jag till en affär för att köpa reservdelar till rullgardinen. Jag hittade två av tre delar, och insåg till min förskräckelse att jag skulle behöva be personalen om hjälp gällande den tredje delen. Det är någonting som jag i princip aldrig gör i affärer, hittar jag inte det jag ska så får jag helt enkelt gå därifrån utan hellre än att be om hjälp. Men igår bad jag faktiskt om hjälp! Jag gick fram till infodisken och tryckte på ringklockan och inväntade ledig personal. Det kändes på något sätt mindre jobbigt att göra så än att haffa någon jag mötte i butiken, för den personen kanske höll på med något annat och inte hade tid med mig.
Efter en stund kom en trevlig ung kille, och jag försökte beskriva vad det var jag letade efter. Det tog en lång stund och många förklaringar, googlingar och missförstånd innan han till slut förstod vad jag menade. Och då konstaterade han att de inte hade någonting sådant i sortimentet. Jag tackade ändå glatt för hjälpen och sa att han i alla fall gjort ett mycket bra försök.
Jag köpte de två första delarna jag hittat och gick hem. Jag tänkte att jag väl kunde hitta den sista delen i någon annan butik här i stan. Men efter lite googlande kunde jag konstatera att den inte verkar finnas någonstans här. 😯 Däremot hittade jag ett kit med samtliga tre delar i en rullgardinsbutik på nätet. Så då lade jag förstås en beställning där imorse. Och konstaterade att gårdagens inköp var helt onödigt - och att jag borde lämna tillbaka de produkterna...
Det är ännu en sak som jag i princip aldrig gör i fysiska butiker - att lämna tillbaka någonting jag köpt. Öppet köp, bytesrätt, reklamation...sådant nyttjar jag bara inte. För att det känns läskigt. 😖
Men idag gjorde jag faktiskt det! Jag tog med mig kvittot och de två produkterna (och syrran som moraliskt stöd ❤) till butiken och ställde mig vid servicedisken och inväntade personal. Och jag pep fram nästan lite urskuldande att jag ville lämna tillbaka de två produkterna. Och det gick jättebra. Lite knappande på datorn, signaturer på kvitton, pengarna tillbaka på kortet. Det var inte alls farligt. Och det fattar jag ju rent logiskt att det inte är. Men det KÄNNS himla läskigt. Att vara till besvär, göra väsen av mig, ta plats, hävda min rätt...det är jätteläskigt. Men ack, så viktigt och stärkande för självkänslan.
Kommentarer
Trackback